Hantera stress och smärta

Jag som driver Yogiriet heter Therese och använder yoga för att leva med min kroniska värk som följt mig sedan jag var tio år. Tre gånger i veckan släpper jag nya klasser för dig som vill hantera din stress och smärta. Det är kostnadsfritt om du vill!

Lär dig surfa på det obehagliga

Varför skapa en trygg plats?

Ångest – hur möter man det?

Tre övningar för att vara med det som är

Börja om, var en nybörjare!

Lärdomen av att inte veta

Stress- och smärthanteringsklasser

Vi gör enkla och lättillgängliga yogaklasser för att hantera stress och smärta.
Tre gånger i veckan lägger vi upp nya klasser. Yoga med oss var du vill, när du vill.

Yinyoga på tisdagar
Mjuk yoga på torsdagar
Återhämtande yoga på söndagar

Yinyoga


Yinyoga bygger på ställningar, som nästan alltid utförs sittandes eller liggandes. Du utmanar dina vävnader, men inte mer än att du ändå kan slappna av. Metoden tillåter både kropp och sinne att hitta ett lugn och har en mycket god effekt mot spänningar, stress och smärta genom ökad cirkulation och minskade spänningar.

Mjuk yoga


Öva på att hantera din stress- och smärt med min mjuka terapeutiska yoga! Den kombineras med fysiska övningar, andnings- och koncentrationstekniker samt meditation. Här bygger du upp dig själv på djupet själsligt, mentalt och fysiskt. Du lär känna dina förutsättningar på nytt och hur du bemöter dem för att må bra på alla sätt.

Återhämtande


Restaurera hela ditt system genom vila med en terapeutisk behandling av yoga, uteslutande liggandes på mage eller rygg. Här jobbar du med avspänning i kroppen men också med omedvetna delar av dig själv. Klassen hålls på eftermiddagen för att ge en lugnande effekt på kvällen.